Wednesday, May 17, 2023

Atomy Montmorency Tart Cherry Stick

Ceri Montmorency Tart πŸ’ juga dikenali sebagai "melatonin semula jadi" dan "aspirin semula jadi". 

Sekiranya air adalah minuman yang paling sihat, tiada mana-mana yang berani bersaing dengan ceri masam untuk tempat kedua !! ️


Kuantiti: 15g x 30 paket (jenis jeli)

√ 1 batang sehari pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja πŸ˜‰

√ Batang jeli yang masam dan manis

√ Hanya menggunakan American Montmorency Tart Cherry 97.2099%

√ Rasa ceri tart yang kuat (sangat pekat dan kontang-tiada air yang ditambahkan)

√ Kaya dengan nutrien: melatonin, anthocyanin, quercetin, kaempferol, isoflavon, peonidin, asid pantotenik B5, 3 jenis nutrien penting, 8 jenis mineral, 13 jenis vitamin


Kebaikan ceri tart terhadap kesihatan badan: πŸ’ πŸ’ πŸ’

 1. Antioksidan mengurangkan keradangan

Kajian oleh University of Vermont dalam "Journal of Nutrition" mendapati bahawa makan ceri dapat mengurangkan beberapa petunjuk biologi yang berkaitan dengan keradangan kronik. Jus ceri juga dapat menghilangkan keradangan sendi pada pesakit dengan arthritis dan gout.


 2. Ceri adalah sumber vitamin C dan serat yang baik

Secawan ceri mengandungi 25% penyerapan vitamin C harian yang disyorkan dan lebih daripada 2 gram serat.


 3. Meningkatkan fungsi otak

Sekiranya anda biasa makan ceri masam sebagai makanan ringan, ia akan membantu meningkatkan otak dalam jangka masa panjang.  Kajian menunjukkan bahawa ceri dapat mengurangkan gejala Alzheimer dan Huntington.


 4. Mencegah kerosakan otot

Cherry mengurangkan sakit otot selepas bersenam, dan dapat mencegah kerosakan otot lebih lama dalam jangka masa panjang.  Walaupun sakit otot adalah tanda senaman penuh, keesokan harinya, walaupun menaiki tangga sukar dan tidak selesa.  Ceri kaya dengan antosianin, yang merupakan antioksidan kuat yang tidak hanya melawan keradangan, bahkan dapat mengurangkan sakit otot.


 5. Penyakit anti-kardiovaskular

Anthocyanins menjadikan ceri merah, dan juga baik untuk kesihatan jantung.  Sistem Perubatan University of Michigan mendiagnosis bahawa ceri dapat mengubah faktor yang berkaitan dengan penyakit jantung dan diabetes.


 6. Bantu anda tertidur

Ceri adalah sumber semula jadi melatonin, hormon yang membantu mengawal tidur.  Ketahuilah bahawa tidur sangat penting untuk kesihatan anda secara keseluruhan. Sekiranya anda tidak dapat tidur cukup setiap malam, ada baiknya menambahkan jus ceri ke dalam diet anda.  Penyelidikan yang diterbitkan dalam Journal of Medicinal Food menunjukkan bahawa jus ceri tart dapat membantu orang dewasa dengan insomnia tertidur.


Sesuai untuk

√ ️Mereka yang ingin mengambil pemakanan ceri masam

√ ️Orang dengan kualiti tidur yang buruk

√  ️Orang yang memerlukan makanan ringan yang sihat pada hari yang sibuk

√ ️Orang yang memerlukan pemakanan tambahan sebelum / selepas bersenam

No comments:

Post a Comment