Saturday, July 8, 2023

Atomy Cafe Arabica Black

Secawan kopi pada waktu pagi telah pun menjadi kebiasaan kebanyakan orang dewasa.  Semakin banyak penyelidikan muncul untuk menunjukkan bahawa mungkin ada beberapa manfaat kesihatan yang berkaitan dengan minum minuman hitam gelap ini, dalam membantu mencegah diabetes malahan menurunkan risiko penyakit hati.

Akan tetapi, tahukah anda bukan semua jenis kopi berfaedah kepada kesihatan? 

Yang pasti, kopi hitam adalah yang paling bagus!


Disyorkan Atomy Cafe Arabica Black yang rasanya sangat lembut, rendah kafein, dan ditanam di kawasan altitud tinggi.

Kandungan: 1.6g x 80 paket

Cara hidangan: 1 paket Atomy Cafe Arabica Black dibancuhkan dengan 200ml air suam (bubuh ketulan ais jika gemar minuman sejuk)


KEISTIMEWAAN ATOMY CAFE ARABICA BLACK 

🙂Selain syarat-syarat tempat asal (tanah gunung berapi, altitud tinggi, perbezaan suhu antara siang dan malam, hujan, dll.), biji kopi Arabika juga lebih memberi perhatian kepada penuaian (pemetik tangan, hanya memetik buah masak), pemprosesan (pengupasan). , dan juga kehalusan proses penapaian (untuk membuang Pulp)

🙂Arabica mempunyai rasa yang lengkap dan keasidan yang seimbang, manis dan masin. Arabica mempunyai kandungan kafein yang rendah (0.9-1.2%), 60% lebih lemak daripada Robusta, dan dua kali ganda kandungan gula, jadi digabungkan, Arabica mempunyai rasa yang lebih manis, lebih lembut dengan rasa masam seperti plum.

🙂 100% biji kopi Arabica berkualiti tinggi


🙂Mengandungi 13% MFD Colombia (KERING BEKU): Mula-mula bekukan ekstrak espreso pada suhu rendah minus 40 darjah Celsius, kemudian panaskannya dalam keadaan vakum untuk menyublimkan air secara terus dan akhirnya menjadikannya butiran. Oleh sebab ia diproses pada tahap rendah suhu, ia dapat mengekalkan aroma kopi yang lengkap dan kualiti yang terbaik.


KEBAIKAN MINUM KOPI HITAM

Secawan kopi hitam yang ringkas, tanpa gula atau susu adalah makanan beralkali. Antioksidan yang terkandung dalam kopi hitam baik untuk tubuh, tetapi ia mestilah kopi hitam. Penambahan gula atau krimer akan menyebabkan manfaat ini hilang. 

Faedahnya adalah seperti berikut:

●Kopi hitam boleh merangsang motilitas gastrousus. Minum kopi hitam pada waktu pagi boleh membantu membuang air besar. 

●Kopi hitam mengandungi polifenol, iaitu antioksidan yang kuat.

●Asid klorogenik yang terkandung dalam kopi hitam boleh mencegah ketagihan alkohol.

▶Kopi hitam boleh meningkatkan kadar metabolisme badan manusia. Minum kopi hitam sebelum bersenam, kalori akan cepat habis.

●Kopi hitam boleh mengurangkan keradangan, meningkatkan fungsi saluran darah, dan mencegah serangan penyakit jantung.

●Kopi hitam mempunyai kesan antioksidan yang kuat, yang boleh melindungi otak dan mencegah demensia.

●Kajian telah menunjukkan bahawa orang yang minum kopi hitam mempunyai kebarangkalian menjangkiti diabetes jenis 2 yang lebih rendah.

Bahan kafein yang rendah dalam kopi boleh mengurangkan kadar penyerapan glukosa dalam usus.

●Selepas bersenam, minum secawan kopi untuk melegakan sakit otot.

▶Kopi hitam mempunyai fungsi melindungi hati.

●Kopi hitam boleh mengurangkan risiko kanser.



No comments:

Post a Comment